keskiviikko 22. joulukuuta 2010

Voimahokemat

Luin lehdestä YouTube videopätkästä, jossa 4-vuotias Jessica seisoo kylpyhuoneen lavuaarin päällä, katsoo itseään peiliin ja luettelee voimallisesti ihmisiä ja asioita, joista hän pitää (myös mistä hän itsessään pitää) ja lopuksi sanoo vielä, että: "Voin tehdä ihan mitä vaan hyvää..ja vieläpä paremmin kuin muut" :) Ja tokihan oli heti kiiruhdettava tietokoneen ääreen katsomaan kyseinen videoklippi. Tyttö on nykyisin 13-vuotias ja vaikuttaa edelleen itseensä uskovalta, positiiviselta ihmiseltä. Tuosta ei voi kuin tulla hyvälle tuulelle. Tässä linkki.



Itse hoen mielessäni aina välillä joitain voimahokemia, kuten "Olen terve, hyvinvoiva ja onnellinen". Tuo on auttanut etenkin niinä hetkinä, kun terveys on tuntunut takkuilevan. Tämä video muistuttaa siitä, että ne voimahokemat kannattaa välillä tehdä peilin edessä itseään katsoen ja ääneen lausuen. Ne vaikuttavat mahdollisesti voimallisemmin tällä tavalla. Ja mieluiten samanlaisella uskolla kuin Jessica lausuu omansa :)

Ostin ensi vuodeksi itselleni Niina-Matilda Juholan Rakkauden voima -naiskalenterin. Siinä on joka kuukaudelle mm. ajatuksia elämästä ja oma voimahokemansa. Kirjailija mainitsee: "Voimahokema toimii parhaiten, kun toistat sen mielessäsi yhä uudelleen. Kehosi kuulee sinua ja tottelee. Samoin kuin pieni lapsi haluaa kuulla hyvän tarinan yhä uudestaan, myös kehosi ja mielesi haluaa sinun voimistavan itseäsi hokeman avulla yhä uudestaan." Tässä 12 voimahokemaa tuosta kyseisestä kalenterista:

1. Minussa asuu rauha.
2. Minä olen rakastettu.
3. Olen turvassa elämän sylissä.
4. Minä olen aarre.
5. Olen avoin rakkaudelle.
6. Minä olen rakkaus.
7. Olen rehellinen tunteissani.
8. Ihmeet ovat osa arkeani.
9. Säteilen energiaa.
10. Sisäinen ääneni on vahva.
11. Ymmärrykseni on rajaton.
12. Pyhyys minussa voimistuu.

Tuosta voi valita juuri omaan elämäntilanteeseen parhaiten sopivia voimahokemia tai keksiä kokonaan uusia. Kun jokin asia pelottaa "Olen turvassa elämän sylissä", kun arjen kiireet ja stressi painavat "Minussa asuu rauha", kun olo on voimaton ja väsynyt "Säteilen energiaa", kun mielessäsi lyöt itseäsi ja tunnet, ettei kukaan välitä "Olen rakastettu" jne. Elämä kantaa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti